zaterdag 1 april 2017

Duurzaamheidscafé: energie uit water, zon én wind

Breng een bezoek aan waterkrachtcentrale Dommelstroom in Sint-Michielsgestel en discussieer mee over duurzame energie, waaronder windenergie op zaterdag 8 april.

D66 is een pleitbezorger van duurzame energie en dat zijn wij ook in onze gemeente. Wij zijn in principe vóór de ontwikkeling van het geopperde windpark op de grens van bedrijventerrein De Brand en het Maxima kanaal en het bevorderen van het gebruik van zonne-energie.

Zoals u wellicht heeft gelezen en/of gezien heeft D66-lid Jan Taks, samen met zijn zoon Bram, het voor elkaar gekregen om een waterkrachtcentrale in de Dommel te plaatsen. Deze centrale levert stroom voor zo’n kleine 200 huishoudens.

Graag wil ik u uitnodigen op zaterdag 8 april, om 10:30 uur in restaurant De Zwaantjes, Petrus Dondersplein 7, 5271 AA Sint-Michielsgestel.

Roel Bouwman houdt een lezing over het windenergie-plan op het bedrijventerrein De Brand en daarna vervolgt Jan Taks met een lezing over de totstandkoming van de Dommelcentrale. Jan houdt inmiddels lezingen over dit onderwerk in het hele land, want er is veel belangstelling voor dit bijzondere initiatief.

Hierna wandelen of fietsen wij naar de Dommelcentrale, die enige honderden meters verderop ligt, en krijgt u ook de mogelijkheid om de centrale van binnen te bekijken. Uiteraard zijn familie, vrienden of bekenden ook welkom.

Indien u wilt komen, graag een berichtje aan bestuur@d66gestel.nl.

Cees Koopmans,

voorzitter D66 Sint-Michielsgestel