vrijdag 4 juni 2010

Tekort Jacobskamp Den Dungen al 1,8 miljoen

(Brabants Dagblad 04-06-2010)

Er klopt financieel gezien weinig van het plan dat een adviesbureau gemaakt heeft voor het bouwplan Jacobskamp in Den Dungen. Het tekort is nu al 1,8 miljoen euro. Dit kan invloed hebben op de verplaatsing van het sportpark. Een gezamenlijke motie van de oppositiepartijen D66, PvdA, Gestels Belang, VVD, Senioren Gestel en Lijst Gemonde benadrukte gisteren dat dit tekort in strijd is met de uitgangspunten dat verplaatsing van het sportpark de gemeente niks mag kosten. Er ontstaat nu dus een groot probleem.

Wethouder Henk van Roosmalen deed donderdagavond in de raad de belofte om een oplossing te zoeken voor dit tekort. De gemeente had vorige maand al ontdekt dat het adviesbureau een forse rekenfout had gemaakt bij Jacobskamp. Dit plan behelst de bouw van circa 200 woningen en dat uit de opbrengst daarvan de verplaatsing van het sportpark betaalt. De afgelopen week werd duidelijk dat er nog meer rekenfouten in de plannen zaten, voor 270.000 euro. Samen dus een tekort van bijna 1,8 miljoen. Van Roosmalen kon niet anders zeggen dan dat het adviesbureau flink op zijn kop krijgt. En dat er binnen de gemeente beter op plannen gecontroleerd gaat worden.